> dTest: Skylink a CS Link klamou spotřebitele
dTest: Skylink a CS Link klamou spotřebitele
Written by Administrator   
Friday, 22 June 2012 10:16

Poradenská linka časopisu dTest zaznamenala obrovský nárůst počtu nespokojených zákazníků Skylink a CS Link. Jedním z důvodů je slíbená záruka doživotního bezplatného užívání služby. Některým klientům již přišlo oznámení o zavedení tzv. servisního poplatku ve výši 29 Kč měsíčně platného od 1.9.2012.

  Řada zákazníků je navíc nucena i k výměně starého typu karty CryptoWorks za kartu Skylink Výměna za částku 600,- Kč.


Podle zjištění časopisu dTest se na stránkách platformy Skylink uvádí, že služby poskytuje bezplatně. V podrobných podmínkách zjistil, že vyžaduje zaplacení zmíněného servisního poplatku. Sám operátor satelitní služby se hájí tím, že poskytovaný příjem skutečně zpoplatněn není a servisní poplatek bude pokrývat náklady jak administrativní, tak i technické.

  "S takovým vysvětlením ovšem zásadně nesouhlasíme. Zákazníci jsou klamáni nepravdivými údaji. Bezplatné poskytování nesmí zahrnovat žádné související poplatky. Spotřebitel se vždy musí dozvědět konečnou cenu, tedy včetně DPH a všech poplatků. Částka 29 Kč měsíčně nepředstavuje bezplatné poskytování služeb," konstatuje časopis dTest.

"Postup společnosti jsme vyhodnotili jako klamavou obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele, a proto jsme podali podnět na Český telekomunikační úřad k zahájení správního řízení," uvádí ve svém stanovisku časopis dTest.

Satelitní platformy CS Link a Skylink od konce září loňského roku provozuje lucemburská mediální skupina M77 Group, která má na českém satelitním trhu zhruba 85 procentní podíl. "Vzhledem k tomuto tržnímu podílu společnosti se tedy domníváme, že došlo ke zneužití dominantního postavení na trhu. Proto jsme též podali podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," dodává dTest.

 

 

www.parabola.cz